Wednesday, February 22, 2012

Berbaby lagi..

Nape title entri ni cmni..serammmm..hehe..yeah this is for real..lately ni keinginan kuat nk 'berbaby' lg..Ya Allah jika ia terbaik buat ku, berikan lah rezeki anak kedua ini kepada kami..terasa diri sgt bersedia to get pregnant again..cuma x berani nk ckp pjg mengenai hal ni kerana ianya urusan Allah..kte hya mampu berdoa..bermula la rutin kte membelek2 babycenter.com, blog2 berkenaan, n sgt suke baca isu2 pregnancy,etc..

Eimaan pulak mcm mane?bersedia ke die nk adik nih?entahla,we'll see nnt mcm mna..tp eimaan dh agak behave skang..sebelum ni die agak kasar n masih blom paham apape..ape yg die tau menangis, tendang2, kasar2..lately ni eimaan makin manja..dan terasa lebih mudah berkomunikasi dgn die..

Well bulan ni eimaan dah setahun setengah (18bulan)..bijak budaknye..Alhamdulillah, nikmat dr Allah..giginye baru 8batang..nampaknye mcm nk tumbuh lg tp belum betul2 nampak..pandai bercakap pelat2 sket..rancangan tv kegemaran, Indahnya Iman @ Astro Oasis (nama pun eimaan kan mestila suke indahnya iman..;)..lg die suke boleh kata semua rancangan @ Astro BabyTV..eimaan ni tido berbuai since lepas pantang lg.baru2 ni genap umurnye 18 bulan masa 15 Feb lepas, kte dh stop kan die tdo buai..terus simpan dalam stor..Alhamdulillah misi berjaya..terasa bangga hati sang ibu ni bile berjaya buat sesuatu yg terbaik utk anak nye..misi seterusnye, nak bg eimaan kwn bermain or so-called 'ADIK'..;) moga Allah rahmati niat suci ni..almaklum la, eimaan ni dijaga sendiri oleh mummy die ni..tiap hari mummy tgk muke eimaan, eimaan tgk muke mummy..bdk lain ade gak kwn kt nursery..(tetiba terbayangkan kalaula eimaan masih dihantar ke nursery, pd umur ni mesti die suke bermain2 dgn rakan sebaya die, mesti comel)..;)

InsyaAllah jika Allah beri rezeki ni, byk kesilapan dr mengandung hingga sekarang (anak pertama) akan diperbaiki..dan pastinye setiap hari kte pasti berdoa agar mampu menjadi ibu yg mithali dan terbaik utk anak2..dan akan terus berusaha utk menjadi lebih baik dan terbekkk!pada kawan2 yg sedang mengandung anak pertama, moga kmu semua selamat melahirkan cahayamata pertama kmu kelak dan selamat menempuhi alam motherhood..ianya pengalaman terhebat seorang insan bergelar wanita..a never ending journey..;)

4 comments:

Ciare Baha said...

Eimaan dah lama bersedia ekeke :D

ilyiahusna said...

Yayen pn dh bersedia..dh dpt congratz tu x lama dh la tu.heheh..;)

Mommy Ayu said...

ayu baru tau kak leya ade blog...kalo tau, dr awal dah follow. uhuhuhu...Ayu doakan kak leya dapat beri adik pada eiman...Aminnn

ilyiahusna said...

Thanks ayu..segan nye..blog merapu...hehe

Post a Comment